.

.

onsdag 17 april 2013

Inte den bästa dagen ever

tyvärr, på grund av saker som jag inte kan göra något åt just nu, men gärna skulle vilja.


Nåja, det man inte kan göra något åt får man väl lägga åt sidan tills vidare, hur jobbigt det än känns.

Så nu kör vi vidare, full fart framåt. Jag har kommit igenom fyrtio sidor av att lägga in redigeringen av manus nummer två i dokumentet. Det finns lite ny dialog, som jag hoppas fungerar trots att mina tankar har vandrat en del. Och så fortsätter jag att njuta av det strålande vädret, det är något att glädjas mycket åt.

Skrivinspiration behövs alltid. I dag handlar det om att levandegöra sina karaktär. Intressant och väldigt viktigt. Jag måste nog säga att det som sägs fungerar väldigt bra i båda mina manus. De förändras en hel del under berättelsens gång.

8 kommentarer:

  1. Vad lustigt, jag försökte lägga upp en video med henne i förra veckan, utan att lyckas. Jag kanske gör fel? hur som, bra ämne som vanligt. henne skulle jag vilja ha som skrivkurslärare. Hon och JSB måste vara den ideala skrivkursduon, haha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är väldigt duktig och förklarar mycket bra. Ibland behöver man höra författare prata om skrivande och hur de ser på alla delar som skrivandet innehåller. Sedan använder man det man gillar. Perfekt!

      Radera
  2. Vad tråkigt att höra att dagen inte var den bästa, jag hoppas det ordnar sig.
    Bra skrivtips!

    SvaraRadera
  3. Tack snälla du! Ibland har man sådana dagar, trist men oundvikligt.

    SvaraRadera
  4. Stort lycka till. Hoppas den här dagen blir riktigt bra. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Dagen blev riktigt bra. Kram!

      Radera
  5. Bra skrivtips. Gillar henne, hon är verkligen duktig. Och hoppas att du får en bättre dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar nyttiga skrivtips och hon ger bra sådana tycker jag. Dagen blev riktigt bra, tack!

      Radera