.

.

torsdag 9 maj 2013

Releasefest och kämpar envist

med att återvända till de lite mer levandes skara. Uppåt och framåt!


För vilken totaldäckning till dunderförkylning jag åkte på. Men jag är så lycklig över att jag klarade av resan till Stockholm och releasefesten så bra som jag gjorde, trots att jag började känna mig sjuk redan kvällen innan jag skulle åka.

Med hjälp av en smärre arsenal av medicin och annat hopkok tog jag mig smärtfritt och bekvämt till Stockholm med tåg. Väl framme fick jag uppleva en fantastisk releasefest för boken Solviken skriven av superduktiga Annika Estassy Lovén. Annika var i ständig rörelse, mycket förståeligt, så bilderna blev suddiga men minnet kommer att vara desto tydligare. Hela känsloregistret spelades upp i hennes rörelser och i ansiktet. Underbart!




Dessutom, som extra bonus får man ju träffa en massa härliga bloggvänner. Bildtagningen blev inte så bra som jag önskat, så det blev bara några som fastnade i just min kamera. Men det finns många fler hos andra bloggare.

Alltid lika snygga Åsa med N.


Duktiga Helena och fina Nina.


Åsa och gladaste Hanna (fast här verkar hon mest fundersam : ).


Gulliga Susanne och finaste Ebba.

Och många, många fler som jag inte fick med på bild.

Efter en helt underbar kväll tog jag en promenad till tåget för att få lite luft innan hemresan. Jag hade egen sovkupé, tack och lov. Lyckan jag kände när jag visste att jag hade en härlig bok att läsa, helt och hållet för mig själv, var överväldigande.


Det visade sig också vara ett lyckokast då hostan kom runt två-tiden på natten och gjorde det omöjligt att sova ordentligt. Tur att det bara var jag själv som stördes. När jag kom hem hämtades jag av maken, sa hej då till barnen som skulle till skolan, tog alvedon en kopp te med honung och gick och la mig. Sedan sov jag i tio timmar, var uppe ett par timmar, sov sedan hela natten och ända till mitt på dagen nästa dag, satt uppe och såg på film resten av dagen för jag orkade inte ens läsa, la mig tidigt, orkade fortsätta läsa ur Solviken en stund, vakande tio i morse, läste några kapitel ur Solviken, tillbringade sedan även den här dagen i fåtöljen med tv:n tillsammans med barnen. Nu har jag kämpat mig upp till datorn för att läsa mail och skriva det här inlägget. Det tog en stund! Eventuella fel i texten kommer av mitt fortfarande något snurriga huvud.

Tack Annika för att jag fick vara med på en oförglömlig kväll. Jag önskar dig all lycka i fortsättningen!

16 kommentarer:

  1. Vad roligt att få vara med på något sådant! :)

    SvaraRadera
  2. Det låter som en fantastisk vistelse och releasefest! Stackare som blev sjuk, hoppas verkligen att du mår bättre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Jag kämpar på. Det var verkligen en fantastisk fest. Jag är så glad över att jag fick uppleva den.

      Radera
  3. Så roligt det var att ses igen och att du klarade festen utan alltför mycket besvär. Synd ändå att det inte gick att hålla förkylningen stången sedan. KRYA PÅ DIG!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Det var väldigt kul att träffas igen. Det är trist att vara sjuk, men jag är glad att förkylningen bröt ut först på vägen hem.

      Radera
  4. Oj så kul!! Visst är det spännande att träffa bloggvänner irl!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är jättekul att träffa bloggvänner irl!
      Kram!

      Radera
  5. Så roligt att ses igen. Men så trist med förkylningen! Krya på dig nu.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Tack snälla du! Jag hoppas att jag snart är frisk. Det var verkligen superkul att träffas igen!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Stackars dig! Men du höll stilen och var lika tjusig som alltid. :) Tack för att du kom och krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! : ) Jag är så glad över att jag fick vara frisk under resan och festen. Och för att jag fick vara med och fira dig och Solviken.

      Radera
  8. Tänk att du var så "frisk" precis under festen! Kram och krya bort resten, vi ses i veckan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns helt osannolikt såhär i efterhand! Jag är tacksam över att jag fick vara frisk under resan dit och festen. Nu kryar jag allt jag kan, så ses vi snart. Så kul! Kram!

      Radera
  9. HAHAHA ... Ja jisses vilka miner man får till ibland. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är alltid fin! Och uttrycksfull, det är härligt! : )

      Radera